Har du någonsin frågat dig varför så många försök till förändringsinsatser på arbetsplatsen inte leder någonstans? Antingen faller de platt till marken eller så håller de inte i längden. Har du undrat vad det kan bero på?
Ledarskapslitteratur, utbildningar och kurser har inte riktigt hjälpt dig med svaret och de verktyg du använder i ditt ledarskap har inte heller kommit åt det problemet. Vill du istället få tillgång till skarpare verktyg och lära dig varför de fungerar betydligt bättre? Vill du byta bort de slöa ledarskapsverktygen och få kunskap om varför de inte fungerar? Om du känner igen dig är den här boken definitivt något för dig!
Leda andra beskriver ett praktiskt arbetssätt att som chef och ledare påverka arbetsbeteenden som, när man väl läst den, inte går att bortse från. Den grundar sig i inlärningspsykologin, tydliggör både orsaker och verkan av vanliga insatser och kommer definitivt att förändra metoderna i ditt ledarskap.
Målsättningen med boken är att på ett enkelt och lättsamt sätt tydliggöra vad som påverkar människors arbetsbeteenden och samtidigt visa de konkreta verktyg som hjälper dig som chef och ledare att på ett mer effektivt sätt kunna leda andra i en föränderlig verksamhet. I boken medföljer även en enkel men komplett arbetsmodell för att säkerställa att förändring uppstår åt det håll du vill.
Jag tycker att det är ett fantastiskt bra innehåll i boken. Förstår vad ni vill vinkla och jag gillar det. Det blir som en handbok med tydliga punkter och en handfast trygghet att luta sig mot. Absolut relevant för chefsjobb liknande mitt och även arbetsledare, t ex projektledare.
Eva Von Heijne, produktionschef på BioPharma företag
Jag skrattade en hel del när jag läste delar i boken då jag får bilder på alla de chefer jag haft och jobbat ihop med. De är bra beskrivna då jag känner igen mig och andra i exemplen som ges.
Roberth Käck, chef på uthyrningsföretag
Författarna Leif Lund, leg psykolog, och Christina Molnar, leg psykolog och specialist inom organisationspsykologi, har båda lång erfarenhet att arbeta inom olika branscher med ledarskap och personal på alla nivåer.